2 Haz 2014

Yağmur Sonrası...

Hani yağmurlar yağar ya bazen
Hani gök gürler ya arkasından
Hani şimşekler çakar peşinden
İşte öyle bir şey... 




Hani bütün bu zorluklara rağmen arkasından bir gök kuşağı belirir ya, 7 nazlı rengiyle cıvıl cıvıl. Bir  "ohhh bee" dersin. Hah! işte bu kitap da aynen bu hisleri yaşatıyor sana. İlk sayfasından, son sayfasına kadar. 



Yazarının, yani Sarah Jio'nun 3 küçük çocuk, koca ve işleri arasında bütün bu güzel kitapları nasıl yazdığına hayret ediyorum doğrusu :) Kıskanmadım desem yalan olur. Ben bir çocukla değil kitap yazmak, blog yazısı bile yazamıyorum :P Neyse konumuz bu değil :) 

Yağmur Sonrası... Pek çoğunuz okumuştur eminim. Ama okumayanlar için kısaca açıklayayım. 

II. Dünya Savaşında gönüllü olarak Güney Pasifik'de Bora Bora adalarına giden iki sıkı arkadaşın Anne ve Kitty'nin hikayesini anlatıyor bu kitap. 

Anne Calloway gönüllü hemşirelik yaptığı sırada, bir dizi acı olaylar yaşamış ve hayatını bunun vicdan azabını çekerek yaşayan, yaşlı  bir kadındır. Bir gün eline bir mektup geçer ve yıllardır sürdüğü acının, son bulabilmesi için içinde bir umut yeşerir. 

Geçmişe dönüş...
Anne düğün arifesinde radikal bir karar vererek, hem çok sevdiği arkadaşı Kitty'i yalnız bırakmamak, hem de nişanlı olduğu adamdan yani Gerard'dan, tam olarak belli etmese de,biraz uzaklaşmak ve düşünmek amaçlı gönüllü olur. 

O kadar acının  ve savaşın ortasında bir askere aşık olur. Westly... Birbirlerine deli gibi tutulsalar da, sonlarının ne olduğunu kestiremeyen bu ikili, bir gece bir cinayete şahit olurlar. 

Ancak Anne, Westly ve Kitty'nin cinayet sonrası davranışlarında bir gariplik olduğunu hisseder ve adalet arayışı için bir şeyler yapmak ister. Ancak başarılı olamaz. 

İçinde Westly'e duyduğu aşk ve Gerard'a duyduğu korkunç suçluluk hissiyle Seattle'a geri döner. 
Ancak yaşadıklarını bir türlü unutamaz... 

Anne ve Kitty'nin arkadaşlıklarına ne olmuştu?
Cinayeti kim işlemişti?
Westly aslında bir suçlu muydu? 
Kitty ve Westly arasında ne vardı? 

Bütün bu soruların cevabı bu şahane kitabın içinde kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum. Gıdılar Kiss :)


Dip Not: Papatyalarıma maşallah deyiniz lütfen :D Ayrıca yorumların tamamı da bana aittir. Alıntı yoktur :)

10 yorum:

  1. Yorumuna bayıldım e o zaman kitap da güzeldir :))
    Papatyalara da maşallah :D
    Öpüyorum seni çok çok :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın güzel olduğuna seni temin ederim :) Oku mutlaka :)

      Sil
  2. Bu kitabı okumak istiyorum..Tam bana göre konusu, çok da güzel anlatmışsın..
    Papatyalara da maşallah, tam seviyor sevmiyor yapmalık olmuşlar:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okumalısın cnm. Elimdekiler hafiflese diğer kitaplarını da alacağım:)

      Sil
  3. Sarah Jıo'nun 3 çocuğu mu varmııışşşş :D Ay ben de kıskandım valla bravo:D
    Kitabı da merak ettim :)

    YanıtlaSil
  4. Sarah Jio yazarsa zaten o kitabın kötü olma şansı yok diye düşünüyorum. Çok sevdiğim bir yazardır kendisi bu kitabı da çok severek okumuştum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğerlerini henüz okuyamadım ama bir kaç kişiden yazar için sizin gibi övgü aldım. Okunacaklar listemde :)

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma