10 Haz 2014

Müziklerin Orantısız Gücü :)

Acının dibine vurmuş şarkılara, göbek atmanın mantığını  bir türlü anlamıyorum. Sözlerini dikkatlice dinlesek, aslında gördüğümüzde sırtını sıvazlamak isteriz o sözleri yazan kişinin. 
Ama kim çıkarmışsa bu düğün dernekte kendimizden geçerek oynama işini,ben de dahil olmak üzere, o şarkıları duyunca "haydeee" moduna giriyoruz :)

Örnek verecek olursam. 

Aşk dan ölen tekrar ölmez diyorlar
Kırılan kalp tekrar sevmez diyorlar
O gitti bir daha gelmez diyorlar
Söylesene Söyle İnanayım mı
Söylesene Söyle İnanayım mı
Hayatı tespih yapmışım sallıyormuşum
Adını duydukça ağlıyormuşum
Deli diyorlarmış benim halime
Gelmişine geçmişine sayıyormuşum
Gelmişine geçmişine sayıyormuşum
Akan gözyaşımı kurut diyorlar
Coştu deli gönlüm durult diyorlar
Unut artık onu unut diyorlar
Söylesene Söyle İnanayım mı
Söylesene Söyle İnanayım mı
Hayatı tespih yapmışım sallıyormuşum

Adama madiğin kralını atmışlar. Kadın çekmiş gitmiş. Adamcağız acıdan neredeyse namluyu kafasına dayayıp tetiği çekecek. Hayattan zevk almaz olmuş. Bizde adamın acısına inat, düğün dernek göbek atıyoruz. Nan! ben olsam alayını taramalı tüfekle tarardım. "Siz benim acımla kafamı buluyonuz" diye :) 

Bir diğer örnek. 

İp attım ucu kaldı da daraz da gücü kaldı

Ben sevdim eller aldı içimde acı kaldı
Ankara’nın bağları da büklüm, büklüm yolları
Ne zaman sarhoş oldun da
Kaldıramıyon kolları
Anmayı yüke koydun da
Ağzını büke koydum Aldın yari elimden
Boynumu büke koydun
Ankara’nın bağları da büklüm, büklüm yolları
Ne zaman sarhoş oldun da
Kaldıramıyon kolları
Astarda urganım varda
Yün basma yorganım var
O yar senin derlerse
On koyun kurbanım var
O yar benim derlerse
On koyun kurbanım var
Ankara’nın bağları da büklüm, büklüm yolları
Ne zaman sarhoş oldun da
Kaldıramıyon kolları



Zavvalı adamın elinden sevdiceğini almışlar. Adamcağız acısından öyle  bir içiyor ki, kollarını kaldıracak durumu kalmıyor. Varını yoğunu satıp, yarini ona geri verirlerse kurbanlar alacağını söylüyor. Bizde mahsus yapıyormuş gibi, "Hoppa, heyyy, hopp" şeklinde kolları yukarı kaldıra kaldıra gerdan kırıyoruz. :) 



Ha sadece acılarda oynamıyoruz. İpin ucunun hususi dokunduğu şarkılar olmakla beraber, bile bile kına gecelerinde, düğünlerde ısrarla çalınan şarkılar da yok değil hane :D
Örnek verecek olursam :) 

Birine aşık oldum düştüm peşine

Hayat çok güzel göründü birden gözüme
Annem sakın yapma dedi güldüm yüzüne
Çok seviyorum anne dedim karışma bize
Vay vay vay vay benim halime
Dinlemedim anneciğimi düştüm zalime
Vay vay vay vay benim halime
Bulamadım çaresini yandım kaderime
Cicim ayları geçince geldim kendime
Söyleyemedim kimselere kaldım dertlere
Yarin huysuzluğundan bezdim bin kere
Kaynanamın dırdırından döndüm iğne ipliğe
(Nakarat)
Bu halim ibret olsun tüm sevenlere

Herkes muradına ersin çıkalım kerevetine
Davullar vurulsun düğün dernek kurulsun dengi dengine

(Nakarat)
Bu şarkının kına gecesinde çalındığını ve gelin kaynananın karşılıklı göbek attığına birebir şahit oldum. Mantık neydi anlamadım :D Gelin kaynanayı mı gömdü, kaynana "oyna oyna başına gelecek var senin" dercesine kalkıp oynadı mı bilemedim yani :D 
Sanırım bilerek yapılıyor. Müzikleri öylesine iç gıcıklayıcı ki, sözlerini dinlemeye kafa yormuyoruz :D Orantısız bir müzik gücü kullanıyorlar :)
Gıdılar Kiss :)

          

Bakayım instagramda neler paylaşıyor bu derseniz TIK :)
Twitter ile münasebetime şahit olmak isterseniz TIK :)
Sana bir sorum var derseniz nanelota@gmail.com
Eh madem bunları yaptım bir de çekilişine katılayım derseniz de TIK :)

7 yorum:

  1. Aa süper olmuş ya. Bak hiçböyle düşünmemiştim. Artık düğünlerde oynarken daha çok dikkat ederim ben şimdi. Vicdan yaparım :D

    YanıtlaSil
  2. Ay gerçekten de öyle ya :D
    Okurken gülmekten öldüm ya :))
    Ama şarkıyı söyleyen bile oynuyo suç onda :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyosun ama orjinal dinlediğinde adam çok dertli gözüküyo :)

      Sil
  3. Ayy geçen gün aynı şeyi düşünüp kikirdemiştim:))

    YanıtlaSil
  4. :D İçimizdeki mantık sorgusunun tercümanı olmuşsun. Tebrik ederim tam 12 den bir konu :)

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma