10 Oca 2012

Ne Garip Komşumuzsun Sen Nadir Amca :)

Kader Ap. Bizim oturduğumuzun evin ana binası. Hakkaten biz geldiğimizde kaderine terk edilmiş bir apartmandı. İçinde bizden ve Nadir Amcadan başka ev sahibi olmadığı, hepsi kiracı olduğu ve Nadir Amca da 80ine merdiven dayadığı için sahipsiz kalmış apartmanımız :)



Nadir Amca dediğim gibi yaşlı bir adamcağız. Evinde hanımı ve oğlu ile birlikte yaşıyorlar bir de bir kedileri var olmaz olasıca. Boyuna evden kaçıp tavan arasına saklanıyor. Nadir Amcam zavallı bütün gün “Tekiirr tekkirr” diye hayvanın gönlünü hoş tutup aşağı inmesi için totosunu yırtıyor. Allah günah saymasın bir sevimsiz hayvan ki sormayın. Onun yüzünden kapının önüne çöp koyamaz oldum aç mı kalıyor nedir ne zaman kapıyı açsam poşetler yırtık pırtık. Ulen Tekir bir gün Nadir Amcadan önce elime geçersen herkesin seni bu son görüşü olacak bilesin. Sırnaşık pis...

Her neyse Nadir Amcam apartman ilk kurulduğundan beri burdaymış. Deyim yerindeyse Nadir Amcayı oturturmuşlar apartmanı da üzerine inşaa etmişler o derece :D Her karşılaştığımızda bir tarihçe dinleriz kendisinden. İki evi birleştirmiş hangar gibi evde 3 kişi yaşıyorlar nelerine lazımsa :P  


İlk günlerde amcam boyuna karıştırıyordu beni. Bir gün kapısını çaldığımda gelini geldi sandı garibim. İçeri buyur etti beni “nerde kaldınız kızım” dedi hatta. “Nadir Amca ben daire 12’de oturuyorum şey için rahatsız etmiştim....” “Haaa” oluyor amcacım  kendine geliyor mevzuyu biliyor konuşuyoruz “iyi akşamlar” dileyip çekiliyoruz evlerimize.

Daha sonra bir gün işe giderken gördü beni “hanım kızım sen daire 9’da mı oturuyorsun?”
Hoppaallaaa amca bi yüzüme bak ya daire 9dakiler Türkmenistanlı hiç onlara benzer bi halim var mı ya? Oluyorum içimden “Şaka mı bu” diye yüzüne bakıyorum ama yok yani gayet ciddi. “Nadir  Amca Ben Daire 12’de oturuyorum falankezin eşiyim ya?” “haa haa doğru eşine selam söle”. Olur böyle şeyler ,sonuçta yaşlı başlı adam, hem yeni sayılırız ya alışamadı falan diye geçiriyorum içimden.

Soraları apartmanın bazı işleri için yok apartman toplantısı yok bilmem ne derken sık sık karşılaşır oluyoruz. Diyorum tamam Amcam artık iyice belledi beni kahvemi içti sonuçta. Sohbet etmişliğimiz hatta tarihçe dinlemişliğimiz var “kör pehlivanın tulumbasından su çekişini” büyük bi özveri ve sabır ile dinledim el insaf yani değil mi? Değilmiş... Kendimi kandırıyormuşum hacılar.... Bir gün gene işe giderken aynı anda kapıyı açıyor “Günaydın” diyorum en içten şekilde. “Günaydın” diyor gülümseyerek ve ekliyor “Affedersiniz siz Daire 8’deki bayan mısınız?”

İşte o zaman anlıyorum... Balatalar meme yapmış... zımpara  bile kar etmez artık. Geçmişten günümüze gelemiyor Amcam geldiğinde de yanlış geliyor. Olsun ama olsun napalım artık bir gün inşallah “Siz Daire 12’de mi oturuyorsunuz” diye soracak sabırla bekliyorum.

Çok yaşa sen Nadir Amca :) 

Gıdıdan Kisss :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma